Helldivers 2 İncelemesi

Posted by

Son yılların en ilginç oyun olaylarından biri olan Helldivers 2 incelememize hoş geldiniz. PlayStation’ın hem PC hem de PS5 oyuncuları için piyasaya sürdüğü yapım, çıkışından bu yana geçen yaklaşık bir haftalık süreçte müthiş bir başarı elde etti.

GAAS, Game as a Service, veya hizmet olarak oyun… İlginç bir tür. Bunun hakkında yıllar önce bir web sitesinde güzel bir makale okumuştum. Sanırım Avenger’s sonrasıydı. Makalede büyük publisher’ların sürekli Live Service oyunlar denemelerini “duvara spagetti atmak” olarak tanımlamıştı yazar. Bu çok güzel bir deyim. Elinizde bir tencere spagetti var onları duvara atıyorsunuz, elbet bir iki tanesi duvara yapışacaktır. İşte bu yüzden Warner Bros, PlayStation, Xbox, Square Enix sürekli olarak Live Service oyun yapıyorlar. Milyonlarca dolar zarara giriyorlar. Çünkü eninde sonunda o spagettilerden biri duvara yapışıp kalırsa, çok iyi para kazanacaklar.

Özetle herkes yeni Destiny’yi arıyor. Çıktığı dönem alternatifsizliği ve devasa reklamlarıyla inanılmaz satış başarısına erişen Destiny gibi oyun 10 yıldır diğer büyük markaların hayallerini süslüyor. Redfall, Avengers, Sucide Squad, Gotham Knights, Lawbreakers, Babylon’s Fall, Evolve, Back 4 Blood vs…

Peki, başarı neden bu oyunlarla değil, çok daha düşük bütçelerle geliştirilen bir oyundan geliyor?

Bunu anlamanın en güzel yolu Helldivers 2’ye bakmak olacaktır. Özetle oyun eğlenceli. Bu kadar basit, bu kadar net. Zaten oyun yapmanın zor kısmı bu: Onu eğlenceli ve insanların oynamaktan zevk alacağı hale getirmek. Sinematik sunum olarak Suicide Squad, Helldivers’ın 10 gömlek üstünde. Helldivers’ta bi girişte sinematik var, bir de haritalarda topladığınız lore parçaları var. Ama Suicide Squad’ın gameplay’i anlamsız mor yaratıklarla kimsenin kimseyi görmediği sıkıcı savaşlarken, Helldivers’ta oynanış akıp gidiyor.

Helldivers 2 senaryosunu sizin yazdığınız ve yine sizin yönettiğiniz bir Micheal Bay filmi. Patlama, daha çok patlama ve daha da çok patlama. Ve uzaktan bakınca “işte co op shooter” oyunu demekten fazlasını barındırıyor. Taktiksel, derin, heyecanlı ve günün sonunda tatmin edici ödüllere sahip. Tatmin edici ödül ise görevde başarılı olmak. Yani sizin için bu oyunda dopamin aynı silahın mavisini, morunu veya sarısını düşürmek değil. Ödülünüz oyundan aldığınız keyif.

Ve bence bu gerçekten paha biçilemez bir detay.

Helldivers 2’nin güzel ve oyuncuyu kendine bağlayan detayları da oynadıkça ortaya çıkıyor. Oyunun hemen başındaki tutorial sekansı size temel mekanikler ve en stratagems’leri öğretiyor. Stratagems türkçeye savaş hilesi olarak çevriliyor ve tarihte karşılığı olan önemli bir terim. Oyunda ise ufak mini oyunlarla stratagems’leri savaş alanına çağırabiliyorsunuz. İlk başta takım arkadaşını canlandırma, yörünge atışı gibi daha basit diyebileceğimiz özellikler açılırken, oyunda ilerledikçe, zorlu görevleri alt ettikçe yepyeni geliştirmelerle Statagems’leri ciddi bir savaş gücüne çevirebiliyorsunuz. Elbette çağıracağınız özelliğin faydası arttıkça onu çağırmak daha zorlu bir mini oyuna dönüşebiliyor. Üstelik bu mini oyunu oynarken karakteriniz hareket de edemiyor. O yüzden etrafınız sarılıysa elinizin çabuk olması şart, veya birkaç önemli savaş hilesini ezberlemiş olmanız gerekiyor.

Oyundaki silah mantığı aynı Destiny gibi. Aynı anda iki silah ve bir adet ağır silah taşıyabiliyorsunuz. Bunlar arasında geçiş yapmak içinse gamepad üçgen tuşunu kullanıyorsunuz. Ağır silaha geçmek içinse üçgene basılı tutmanız gerekiyor. Bu harika bir sistem. Hatta bu tarzda sistem kullanan her shooter benim için 1-0 önde başlıyor. D-Pad üzerinden seçim veya silah tekeri, aksiyon oyunları için berbat seçim. Sen oyunun önüne her arayüz koyduğunda oyunu daha da yavaşlatıyorsun. Aksiyonun sürekli kesilmesi kadar beraber bir tasarım tercihi olamaz. Bazı oyunlar geniş yetenek yelpazeleri için buna başvuruyorlar, ona lafım yok ama aksiyonu ile iddialı oyunların arayüz işini çözmesi gerekiyor.

Silah tarafında hoşuma giden diğer bir detay ise vücut pozisyonunuzun atışın isabetini net etkiliyor olması. Ekranda crosshair dışında bir de yuvarlak ikinci crosshair var. Bu ikisi birbirine ne kadar yakınsa o kadar isabetli atış yapabiliyorsunuz. Koşarken mermilerinizin yönünü tayin etmek zor olacağından, bunu görselleştirmeleri ve oyuncunun doğru aksiyonu almasına yardımcı olmaları yine güzel bir detay olarak göze çarpıyor. hareket etmediğinizde veya çömeldiğinizde yatay düzlemde daha rahat isabet alırken, hareket anında ani silah hamleleri karavana mermi ile sonuçlanıyor.

  • Böceklerde eklem yerlerine çalışmak çok önemli, Robotlarda ise silah tutan elleri patlatabiliyorsunuz.
  • Savaş dinamikleri çaktırmadan derinleşiyor ve siz sadece uyum sağlıyorsunuz.
  • Mesela bulunduğunu gezegen şartları silahların durumunu tamamen değiştiriyor. Balistik silahlar soğuk nedeniyle daha yavaş ateş ederken, lazer tipi silahlar ısınmadıkları için daha uzun süre kesintisiz kullanılabiliyor.
  • Mesela bazı şeyler de hiç söylenmiyor. Kare tuşuna basılı tutarak silah modlarını ayarlayabiliyorsunuz.
  • Silahların şarjörünü değiştirirken dikkatli olmak şart, mermi sayımı yapılmadığından eğer yarı dolu şarjörü yere atarsanız, o mermileri de kaybediyorsunuz.
    – Veya harita üzerinde sizin seçtiğiniz zorluk ayarına göre özel bir doku oluşturuluyor. Böyleceher bir görev aynısı bile olsa sıkmıyor. Daha doğrusu oyun size bir süre veriyor ve bu süre içerisinde işi bitirmenizi istiyor. Bunun dışında yapabileceğiniz bolca da yan etkinlik var.

Geliştirmeler ise gemi üzerinden yapılıyor ve bu geliştirmeler için harita görevleri yaparak para biriktirmek ve yine haritadaki sample, yani örnekleri toplamanız gerekiyor. Zorluk seviyesine göre harita büyürken, daha yüksek geliştirmeler için fakrlı sample’lar gerekiyor. Yani eninde sonunda zorluğu arttırıp o sample’ları toplamanız şart.

Özetle Helldivers 2 çok iyi bir yapım. Geçtiğimiz günlerde sunucu kapasitesi de arttırılırken, düzenli oyuncu kitlesi ile uzun süre büyük işler başarma potansiyeline sahip.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir